Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: München, Oktoberfest 2019

gebruiker
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Thanks
    0

München, Oktoberfest 2019

Auf geht's zur Wiesn. Oftewel: op naar het weiland...

Voordat je ergens bent, moet je er natuurlijk wel naartoe gaan. Voor sommige betekende dat een mars op zaterdag om het bier af te leveren...

Het Münchner Kindl (de stadsmascotte) gaat uiteraard als eerste langs de mensenmenigte

Zwaaien moet, zelfs met een vaandel in de andere hand...

Wijn is er ook, voor diegene die geen bier wensen...

De Bräurosl, dit jaar niet meer te paard

Proost!

Ik kan deze biertent adviseren, wat de kwaliteit van het ossevlees aangaat. Altijd heel lekker.

Meer dan 600 jaar bestaat deze club al...

Bij het Ostbahnhof staat dit reuzenrad. Dus uit de trein even snel een foto gemaakt.

De weg die op zondag afgelegd moet worden, is nog veel langer. De grote optocht der schutterijen wordt voorafgegaan door een reclamekaravaan.

Natuurlijk kan je snel de reclame overslaan door eens flink naar beneden te scrollen, maar dat zou de wijze waarop de diverse adverteerders zich hier presenteren te weinig eer aan doen...

gebruiker
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Thanks
    0

Niet lang na de reclamekaravaan komt de grote optocht langs. Meer dan 2 uur lang komen de vele schutterijen, koetsen, paarden en muziekkorpsen langs gemarcheerd. Het is een drukte van belang.

Natuurlijk komt zij als eerste langs.

Gymnastiek. Prima, maar zouden zij over zeven kilometer nog altijd in staat zijn de ander zo nog op te tillen?

Hoog, dat vaandel

Voor kinderen een leuk theater op de Oide Wiesn...

Maar, het bier werd toch gisteren al naar het weiland gebracht? O, ik snap het al. Het was waarschijnlijk weer eens op, gisterenavond laat...

De burgemeester en zijn vrouw worden altijd begeleid door de stadsgarde. Gewoon, voor de veiligheid...

Nee, mijn slaapmaatje moet mee!

De komende generatie is ook van de partij!

De “happy few” hoeven niet te lopen, maar mogen in de koets...

Altijd als ik mannen met degens zie lopen, vraag ik mij af of er nog wel eens geduelleerd wordt over de hand van een schone jongedame....

Daar staan inderdaad hele mooie kastelen, maar de vele duizenden toeristen die daar dagelijks naartoe gaan, hebben mij tot nu toe ervan weerhouden, hier naartoe te gaan.

Bijzonder fraaie koets...

En, wie van jullie heeft ook wel eens een zwarte neus gehaald?

Hoe meer blik, hoe beter de schutter.

Bedrust moet er ook zijn.

Er waren dus ook trekschuiten in Beieren.

Is München zo gevaarlijk, dat de kooplui zoveel wachters nodig hebben?

gebruiker
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Thanks
    0
    Dit is een heel fraai meer, aan de voet van de Alpen:

Daar heb je de kruisboogschutters ook weer.

Met een kanon erbij:

De ketting van de schutterijkoning van de kruisboogschutters wordt ieder jaar aan de nieuwe koning doorgeven. Iedere kampioen moet een nieuw stukje blik aan de ketting toevoegen, waarop zijn beroep wordt uitgebeeld. Zo zit er bijvoorbeeld een stukje blik bij wat een laptop voorstelt...

De Koning van Beieren? Maar die is er toch helemaal niet meer?

Een indrukwekkende verschijning, deze krijgsheer.

De ossen zijn er nog wel bij, maar de waard is een waardin geworden (mompelt iets over fouten bij de afdracht van de pacht van een grote biertent)...

De kampioen van het Oktoberfestschieten van vorig jaar. Hij wil voor mij incognito blijven.

De deelnamevereisten en het programma van het oktoberfestschieten zijn hier te vinden.

http://www.oktoberfestschiessen.de/w...gramm_2019.pdf

Natuurlijk zijn ook de boeren van de partij:

En de klederdrachtverenigingen:

Tien paarden voor de koets? Opschepper!

Wouw...

De jagers zijn er natuurlijk ook:

En de bierbrouwers:

De carnavalsvereniging:

Deze figuur komt ieder jaar voorbij. Wie is hij? Leider van een boerenopstand? Wie weet dat?

gebruiker
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Thanks
    0
    Het openbaar vervoer. Helaas vol, dus moet ik straks op andere wijze naar het weiland...

Nog zeven kilometer naar de limonade op de Oide Wiesn...

Langs berg en dal, weerklinkt dit hoorgeschal...

Toeristen. Zelfs in de grote optocht...

Hallo! Graag beter stemmen nadat je ze gebouwd hebt.

Vals!

Maria Trost? Dat is de naam van een grote dom in de Oostenrijkse stad Graz. Kennelijk zijn er meer bedevaartkerken met deze naam.

Sleeën zijn er ook in de optocht.

In het openbaar vervoer van Axams naar München gaat de muziek naar het weiland.

Na de optocht even naar het Ostbahnhof, voor wat beelden van de Hi Sky München:

Dan met de ondergrondse naar de Theresienwiese

Waar het al heel erg druk is.

De “kotsheuvel”...

Deze moderne zweef heeft wel wat.

Natuurlijk met orgel, want dat geeft extra punten voor een eventuele plaatsing op het weiland...

Grüssdi, dames...

Hij maakt geen neuzen meer smerig, nu.

Opgelet: de eerste over de kop zaak vraagt om het maken van beelden:

Maak plaats voor de muziek!

Prominenten? Wie zijn dit? Ik ken ze niet...

De eerste dubbele zaak en tevens een première. Ziet er zeer goed uit. Er komen wat meer beelden van langs...

gebruiker
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Thanks
    0

Mens, wat is het ontzettend druk vandaag. Zo heb ik het sinds jaren niet meer meegemaakt. Het komt zelden voor dat je op deze brede paden echt een stuk voetje voor voetje moet...

Dit spookhuis heeft heel veel leuke details...

De “Dienstmann” bij de Kop van Jut is ook weer van de partij

Het terrein is wel heel erg vol. Dus op naar de Oide Wiesn, de nostalgische kermis.

Een première. De nostalgische kegelbaan. Middels touwen worden de kegels en de ballen weer op hun plaats gezet. De baan is populair...

Dan de museumtent.

Het aanplakbiljet van het eerste oktoberfest waar ik geweest ben. Zo lang geleden al...

Dan maar weer naar buiten:

Ook hier zijn de biertenten en de tuinen behoorlijk vol:

gebruiker
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Thanks
    0
    Blaasmuziek en dans in de feesttent Tradition.

Hier staan toch fraaie nostalgische zaken.

Loterijen van kermisexploitanten vind je niet op het Oktoberfest. Alleen een klein aantal loterijen van goede doelen vind je hier.

Born to be wild?

De liefde...

De Calypso wordt bestormd...

Dan terug naar het grote terrein:

Het reuzenrad heeft lange wachtrijen...

Ik lust geen knödels...

gebruiker
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Thanks
    0

Goedendag, uwe excellenties...

Drie treinen op de baan op zondagmiddag.

Had ik al gezegd dat het heel erg druk was?

Schieten kan je overal op het terrein. Automatenspelletjes als grijpers, pushers en eenarmige bandieten vind je hier echter helemaal niet.

Een hele lange wachtrij voor Dr. Archibald. En dat terwijl er een tientje wordt gevraagd (en dus ook massaal betaald).

De liefde...

Volle bak voor de Mondlift.

Nadat Poseidon hier zou worden geplaatst, heeft men toch nog snel het nodige aan de zaak gedaan en toegevoegd.

Heidi. Een volgende première. De aankleding vind ik wat karig voor Duitse begrippen.

Een nieuwe naam voor een oude bekende. Maar wel een nieuwe zaak voor het Oktoberfest. Hiermee reist de exploitant van de Encounter tegenwoordig.

De grote vraag is: is dit het laatste Oktoberfest voor de Russische schommel? De eigenaar heeft geen opvolger en de zaak staat te koop...

Spinning Racer in plaats van de Alpina Baan. Bevalt me eigenlijk niet zo. Ik mis de Alpina echt hier, dit jaar, evenals een echt grote Wildwaterbaan...

Oldschool Autoscooter. Deze fraaie achtzuiler kan zich nog steeds laten zien hier.

Stecklerfisch. Ik hou van vis, maar deze? Nee, toch maar niet.

De avond breekt aan.

Dan de Ochsenbraterei in voor een avond met familie en vrienden uit Oostenrijk. Na twee Mass en een heerlijke maaltijd met Ossevlees (natuurlijk) nadat de bierpomp dicht ging weer de tent uit. Nog een paar foto's...

Dinsdag is het familiedag op het Oktoberfest. Niet dat de zaken allemaal dan zo goedkoop zijn. Nee, de prijzen komen dan een beetje in de richting van wat normaal is op de Duitse kermis. Bij heel fraai weer was het gezellig toeven van de vroege ochtend tot de avond op de Theresienwiese.

gebruiker
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Thanks
    0

s'Ochtends is het altijd goed te doen om door de biertenten te wandelen en aandacht te geven aan de vele details die hierin zijn aangebracht.

De lokale klanten van de toekomst moeten natuurlijk worden opgevoed. Dus: limonade en braadworst in de biertent.

Het keukenpersoneel heeft de voorbereidingen voor wat weer een drukke dag wordt, afgerond. Dus eventjes rust...

Stiftl reist met feesttenten door München en de directe omgeving. Dit is eigenlijk de enige reizende biertent die op het Oktoberfest te vinden is, hoewel hij alleen hier op deze wijze van een front en binnenzijde wordt voorzien.

Deze kleine tent is zeer fraai aan de binnenkant.

Eindelijk kon ik foto's nemen in de Schützenfestzelt van de wedstrijdbaan voor het Oktoberfestschieten.

Wat? Om 11 uur in de ochtend al wegens te vol gesloten?

gebruiker
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Thanks
    0

Een bier in de biertuin in het zonnetje. Wat wil een mens nog meer...

Persoonlijk vind ik de breaker van Grünberg-Kaiser een veel betere uitstraling hebben dan die van Aigner. Ook de show is hier vele malen beter, naar mijn mening.

Enkele transporten:

De stalen massa van de Olympia Looping van achteren:

Een moderne pakwagen voor een oude zaak:

Voor het eerst binnen in de Wildstuben geweest:

Zo moet een Wilde Muis erbij staan.

gebruiker
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Thanks
    0

De kleuterschoolkinderen hebben het maar druk, vandaag. Lekker eten en drinken in de biertent, dan met z'n allen in het grote reuzenrad en nu op weg naar een kindercarrousell.

Het is zeer gemoedelijk vandaag op het terrein. Dus heeft de politiepatrouille tijd voor een ritje in de Krinoline, waarna er natuurlijk met de eigenaar van de zaak op de foto wordt gegaan.

Und wo geht's aussi (oftewel: waar ga je eruit)?

Hé. nu zijn ze wel open...

Taart is er ook te krijgen:

En natuurlijk souvenirs:

Ook die van laten we zeggen slechte kwaliteit zijn...

De Gulash die ik hier heb gekocht om samen met dat biertje van eerder te nuttigen in de biertuin was erg lekker.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten